Världens bästa make-up remover!

Mina damer!
Eventuella herre!

Visst har ni väl klampat in på Lush ibland?
Gått förbi?
Hört rykten?

I alla fall, Lush har en suverän rengöringskaka vid namn Babyface (obs, lush.se funkar inte bra i firefox)

Den luktar underbart av choklad, är väldig fet och smälter vid hudkontakt (om du har varma fingrar).
Här nedan presenterar jag i bilder hur jag använder den.

Innan kladdandet:
babyface_fore

Min använda kaka har inga ansiktsdrag längre:
babyface_kaka

Jag tar pek- och långringret och gnider runt på kakan för att få upp fett på fingertopparna, sedan gnuggar jag runt på ögonlocket, ögonbrynet, under ögat, tom försiktigt på vattenlinjen. Kladd kladd:
babyface_medanJag blöter tumme och pekfinger med varmt vatten och gnuggar fransarna för att lösa upp mascaran.

När sminket ser ordetnligt upplöst ut väter jag en bomullsrondell och torkar bort kladdet.
babyface_kladd

Se så fint borttaget allt är!
babyface_efter

Jag måste också säga att jag inte är en människa med jättekänsliga ögon, men jag har linser. Och jag tar bort mejken medan jag fortfarande har linserna i. Grejen med att använda Babyface på vattenlinjen som linsbärare är att linsen blir suddig då fettet gärna sätter sig på den, MEN det är inte farligt, det svider inte (alla rengöringar jag haft har faktiskt svidit lite i ögonen bara jag använt den på undre locket) utan det känns bara fett och suddet försvinner efter nån minut.

Jag har dygnet-runt-linser förresten.

Men i alla fall, ni ser ju hur sjukt effektiv den är, den irriterar varken hud eller öga, den är inte uttorkande, den doftar ljuvligt och är mycket prisvärd!

69 spänn för en kaka som räcker väldigt länge. Köp gärna till en rund liten burk till den när du ändå är inne och shoppar om du inte har en sedan tidigare.

Toppbetyg!

Just det, den funkar fint på läppstift också.

One response to this post.

  1. […] Jag fann den ultimata make-up-removern! […]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

